هنر و سینما

دارک‌ساید در مقابل تانوس؛ تبه‌کاران لیگ عدالت و انتقام جویان چه تفاوتی دارند؟


Darkside شرور اصلی Zack Snyder Justice League در دنیای فیلم های DC است و Tanus یک شرور سرکش در Marvel است. این دو شخصیت چگونه به هم شباهت دارند؟

Darkside in Justice League ، به کارگردانی Zack Snyder و Tanus در Marvel ، اصلی ترین شرور در حق رای قهرمان آنها است. اما این دو شر متفاوت تر از این است. با انتشار فیلم انتقام جویان 2012 ، مارول استودیو به تدریج Tanus را به یک تهدید بزرگ تبدیل کرد و با جاش برولین موجود غول پیکر بنفش را به گونه ای به تصویر کشید که اغلب در انتقام جویان: جنگ بی نهایت مشاهده می شد. و انتقام جویان: پایان بازی تأثیر زیادی داشت.

در دنیای DC (از نظر خود فیلم) ، Darkside شبیه Tanus است. DCEU پایه و اساس بازی در فیلم را با حرکات و هشدارهای گیج کننده ایجاد کرد ، اما وقتی جاس ویدون با زک اسنایدر روبرو شد ، او به طور رسمی از “لیگ عدالت و دارکساید” حذف شد.

بازسازی مثبت Darkside (اجرا شده توسط Porter) یکی از پیشرفتهای زیادی است که در لیگ Justice Zack Snyder انجام شده است. اگرچه استفان ولف هنوز قهرمان مسابقه قهرمان HBO Max 4 ساعته است ، Darkside هنوز بسیار قوی است و او خود را برای نبرد بعدی با سوپرمن و دوستانش آماده می کند که به نظر نمی رسد. Darkside ، با این حال ، کار خود را در این حرکت (و همچنین بر سر بریده استفانولف) ترک می کند. و دارای تمام ویژگی های یک دشمن کلاسیک کتاب کمیک است.

در حالی که Tanus و Darkside دارای نقش میدانی در دنیای دو شرکت رقیب هستند ، مقایسه آنها طبیعی است. اما در حالی که شباهت های زیادی بین این دو ویژگی مخرب و نفرت انگیز وجود دارد ، اما اشتراکات Darkside و Tanus کمتر از آن چیزی است که تصور می شود.

شباهت ها و تفاوت های Darkside و Tanus در کمیک ها

دارک‌ساید

Darkside ، بخشی از خدایان جدید جک کربی ، اولین بار در سال 1971 وارد سیاه چال شد ، مانند بسیاری از کمیک ها ، مسیر تاریخ Darkside در طول سالها تغییر کرده است. بسیاری ، اما منشاء شرور با آخرالزمان جهان چهارم شروع شد ، بسیار دور حذف از بسیاری از برنامه ها Darkside متولد Access است ، جوانترین فرمانده فرمانده آخرالزمانی است.

Axes ، که می خواست سیاره خود را کنترل کند ، شانس خود را برای تاج و تخت از دست داد ، قدرت امگا را بدست آورد ، نام خود را به Darkside تغییر داد و یک دیکتاتور خشن شد که به دنبال تسخیر بسیاری از جهان بود. آن را داشته باشید. Darkside ، که فرماندهی ارتش وفادار و سیارات همپوشان با نیروهای قدرتمند را بر عهده دارد ، به دنبال قیاس ضد زندگی است که بتواند اراده آزاد را از بین ببرد و در نهایت بر جهان تأثیر بگذارد. DC در ایجاد دنباله ای به نام New 52 Access ، مزرعه ای ساده ارائه می دهد که با فریب خدایان قدیمی را نابود می کند ، سپس جایگزین آخرالزمان از خاکستر سیاره خود می شود. اما در اینجا نیز Darkside قصد مخرب دارد که جهان را به تنهایی تحویل دهد. البته Dark Side در مسیر مخرب خود با DC World Heroes روبرو خواهد شد

پرتره تانوس برای اولین بار در سال 1973 ساخته شد و از Darkside در DC الهام گرفته بود. تانوس ، یادآور زندگی خدایان جدید Darkside ، یک موجود ابدی تلقی می شد. این بدان معناست که شخصیت قدرت طبیعی را به ارث می برد و جاودانه تر می شود. موقعیت الوهیت تانوس باعث می شود که او نسبت به اشکال پایین زندگی احساس برتری کند ، و حتی بدون هیچ گونه اطلاعات روانشناختی ، متوجه خواهید شد که دارکساید ذهنیت مشابه خودکشی دارد.

در دوران جوانی تانوس ، تیتان را شکست می دهد و او را فرمانروای سیاره خود می داند که دوباره به عنوان آینه Darkside و Apocalypse دیده می شود. با این حال ، تانوس دارای یک ژن ابدی است که او را محکوم به مردود شدن از سوی ساکنان تایتان کرده است. تانوس تنها پس از جمع آوری ارتش از ارتش های بیگانه تبعیدی ، که با میراث به ارث رسیده دارکساید متفاوت است ، بر سیاره خود حکومت می کند. در مشهورترین کتاب طنز خود ، تانوس قدرت یک شبح (معروف به سنگ ابدی) را حفظ کرده و شباهت اجتناب ناپذیری با تلاش Darkside برای یافتن راه حلی برای برابری زندگی دارد.

با وجود قابلیت های معمول ، توانایی Marvel در تمایز Tanus بسیار بیشتر از نسخه ترجمه شده است. تانوس به جای تلاش برای پیروزی و کنترل مانند هم تیمی های DC خود ، عاشق بانوی مرگ بود و اغلب کارهای بدی را به نام او انجام می داد. وقتی تانوس به دنبال تماس با گریمور نبود ، برای منافع عمومی مبارزه کرد ، حتی با قهرمانانی مانند آدام وارلوک و نیمور ساب مارینر. این یک تفاوت عمده بین او و Darkside است.

داستان و مسیر تانوس در فیلم انتقام جویان

تانوس و ثور

MCU بسیاری از جواهرات را با کتاب طنز تانوس ترکیب می کند ، اما عاشقانه او با بانوی مرگ را از فیلمنامه حذف می کند و دلایل فلسفی بیشتری را اضافه می کند. شخصیت جاش برولین نابودی سرزمین مادری خود تیتان را در طوفان جمعیت و قحطی مشاهده کرد ، اما نه قبل از تبعید ، زیرا مسیر کره زمین با از دست دادن نیمی از جمعیت در آن معکوس می شود.

تانوس به یک ناجی آگاه تبدیل می شود ، تنها شخصی که مایل است آنچه را که باید انجام دهد تا برنامه غیبی خود برای تایتان در صحنه جهانی انجام دهد ، انجام دهد. تانوس قصد دارد نیمی از عمر خود را بکشد تا به سرعت جلوی اتلاف منابع را بگیرد و آینده درخشانی را برای 50 درصد باقی مانده تضمین کند. برای دستیابی به چنین حجم عظیمی از تخریب ، تانوس سنگ های مختلف زیادی را برای همیشه در سراسر جهان جمع آوری می کند و از قدرت بزرگ خود برای از بین بردن نیمه عمر به راحتی استفاده می کند.

داستان تانوس در مارول جزئیات بیشتری در مورد دستیابی او به سنگهای جاودانه و مسیر موفقیت را نشان می دهد. در انتقام جویان ، به لوکی ارتشی از سربازان چیتاری داده می شود تا سنگ قفل شده را بازیابی کند ، اما انتقامجویان تازه تاسیس در خنثی کردن حمله و دفاع از سنگ موفق هستند. در نگهبانان کهکشان ، رون برای جمع آوری تابوت فرستاده می شود ، اما در یک تصمیم احمقانه رفیق خود را بنفش می کند و گوهر را برای خودش نگه می دارد. تانوس که از کمبود رنگ در زیر بدن رنج می برد ، تصمیم گرفت دستکش های خود را با سنگ پر کند. او خود را در انتقام جویان: جنگ ابدی ، مرتکب قتل ، و سپس رفتن به سیاره ای دور ، جایی که بقیه روزهای خود را به تنهایی گذراند ، پیدا کرد. انتقام جویان دوباره او را به زودی خواهند دید ، اما خیلی دیر است زیرا تانوس قبلاً به هدف خود رسیده است.

داستان و مسیر Zack Sinder’s Darkside در شرکت Dysi با داستان Tanus بسیار متفاوت است

دارک‌ساید

در حالی که Darkside به ندرت در لیگ Justice Zack Snyder ظاهر می شود ، داستان این شرور اقتباسی واقعی از منبع انتخابی DC است. فرمان آخرالزمان از جهان دیگری بر جهان فرمانروایی می کند ، کره زمین را نابود می کند و به دلیل قدرت آن بر ساکنان آن تسلط دارد.

در جریان نبرد خونین خود (که در انتهای صدها جهان قرار دارد) ، دارک ساید به دنبال یک معادله ضد زندگی بود که به او قدرت بیشتری می داد. این فرمانده ظالم و ظالم دست از کار نخواهد کشید مگر اینکه همه موجودات در برابر او تعظیم کنند.

جدا از شر ، Tanus و Darkside هر دو دلایل خود را برای تضاد با کمیک های خود داشتند. تانوس در مکانی که بدنبال بدست آوردن دنیایی جدید است ، به دلیل علاقه ذاتی به مرگ و قتل وارد جنگ می شود. اگرچه زندگی پس از مرگ در MCU وجود ندارد ، اما انگیزه های Tanus و Darkside هنوز مانند فیلم نیست.

هدف Dark Side در Zack Snyder Justice League با الهام از کمیک ها ، حمله ، تسخیر جهان و بازسازی آنها در قالب یک آخرالزمان آتشین است. این دشمن سنگ سر می تواند قدرت های خود را متقاعد کند که آزادی انتخاب یک نفرین است که آنها باید از کنار گذاشتن آن خوشحال شوند ، اما او سعی نمی کند قهرمان شود.

از طرفی تانوس به راحتی فکر می کند که مرد خوبی است. حتی این تایتان احمق در آخرین نفس گفت که نابودی جهان برای حفظ تعادل ضروری است و او واقعاً فکر می کند که نسل های آینده به عنوان منجی به او احترام خواهند گذاشت. هنگامی که مأموریت تانوس به پایان رسید ، او کار وحشیانه خود را ادامه نداد بلکه ارتش را با محصولات کشاورزی و کشتی های جنگی با کلبه های فروتن جایگزین کرد. تانوس به طور کلی حرص و طمع برای قدرت (مشخص ترین ویژگی دارکساید) را ندارد ، اما درک او از واقعیت کمی دور از ذهن است.

تانوس

نحوه برخورد دارکساید با مردمش نیز با تانوس متفاوت است. وقتی Darkside به سیاره ای برخورد می کند ، شهروندان ارتش وسیع آن به یک الگو تبدیل می شوند. جانوران غول پیکر ارتش Darkside (Disad ، Stephenolf و Granny Goodness) شکل خود را حفظ کرده اند ، اما باید فرمانده خود را به عنوان خدا بپرستند. وفاداری استفان ولف به جبران خسارت و فداکاری برای توانبخشی نمونه ای عالی از وفاداری قوی است که Darkside به آن نیاز دارد. هنگامی که طرف Darkside نتوانست به توافق برسد ، Darkside رفتار شرم آور خود را با شکستن سر استفانولف نشان داد.

تانوس مانند دارکساید ، جنگجویان جدیدی را در سیاره شکست خورده می یابد و Gamora ، سحابی و فرقه سیاه را جمع آوری می کند. تانوس ، مانند دارکساید ، به کارکنان خود اجازه می دهد تا کارهای شیطانی انجام دهند ، اما در حالی که دی سی شرور وفاداری می خواهد ، تانوس نزدیکترین پیروان خود را فرزندان او می داند. عصبانیت تانوس نباید نگران کننده باشد ، اما او بسیار سخاوتمندتر از Darkside است. پس از کشتن گامورا ، او غمگین بود و لوکی را مجازات نکرد ، هر چند شکست خورده بود. اما قسمت تاریک این جهان چندان مبهم نیست.

با مقایسه نقشه ها می توانید متمایزترین نقاط Darkside و Tanus را مشاهده کنید. هر دو شرور اقلام قدیمی را جمع آوری می کنند که با هم ترکیب می شوند و یک سلاح واحد ایجاد می کنند. اینها در مورد تانوس ، جواهرات جاودانه و Darkside ، جعبه مادر (او در آخرین سفر خود با دقت روی زمین رفت) و تجهیزات مقاومت در برابر زندگی است. علاوه بر این ، لیگ عدالت زک اسنایدر نشان می دهد که دارک ساید نشسته و کار نمی کند ، زیرا استفانولف وسایل مورد علاقه خود را جمع آوری می کند. بعد از اینکه تیم قهرمانان سرگرمی و فعالیت های او را خراب کردند ، تصمیم جدیدی گرفت. یک مقایسه ساده چیزی شبیه Marvel را بین Tanus و Avengers and Avengers: Eternal War نشان می دهد.

وقتی با کمیک های مشابه و شخصیت های قابل مقایسه ترکیب می شود ، به راحتی می توان فهمید که چرا بازیگران اغلب با یکدیگر تعامل دارند. اما از نظر مد ، حتی اگر Darkside و Tanus با هم مقایسه شوند ، دلایل اینکه آنها کارهای بد را انجام می دهند یکسان نخواهد بود ، با این اطمینان که افراد بد در Dyssey و Marvel در هر دو نوع متفاوت هستند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا