هنر و سینما

اتفاق؛ منتقدان درباره‌ی برنده‌ی شیر طلایی جشنواره ونیز ۲۰۲۱ چه می‌گویند؟


این رویداد به کارگردانی آندری دیوان برنده جایزه شیر طلایی در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز شد و در این پست مهمترین نقد و نظر زنان فیلم سینمایی را بررسی می کنیم.

رویداد یک فیلم زنانه است که بر موضوع سقط جنین متمرکز است و بر روی تصویر کامل و قابل اعتماد مشکلات سقط جنین و محدودیت های قانونی در این راه تمرکز دارد. این فیلم اقتباسی از داستان نوشته آنی آرنو است که داستان دختر دانش آموز فرانسوی در دهه 1960 را روایت می کند ، که پس از بارداری ناخواسته از روش های غیرقانونی و خطرناک استفاده می کند. برای انجام این کار در صورت عدم رعایت قوانین قانونی و ایمن روش سقط جنین

ظاهراً آناماریا وارتولومی ، بازیگر 22 ساله رومانیایی ، نقش زیادی در نقش خود انجام داده است و اکثر منتقدان از عملکرد او راضی هستند. فیلم دوم آندری دیوان بیشتر بینندگانش را راضی کرد ، اما برخی از بینندگان از نحوه ساخت داستان و عملکرد منحصر به فرد خوشتان نیامد و آن را فیلمی کلاسیک دانستند که برای جنبش اجتماعی به جای فیلم سینمایی ، شیر طلایی را از آن خود کرد.

تا به امروز ، فیلم امتیاز 100 از 100 و 81 از 100 را بر اساس نقاط 8 و 4 بر اساس داده های Ratnatomitosis و Metacritic دریافت کرده است.

گزیده ای از نقدهای فیلم

گای لاج از ورایتی

  • امتیاز: 90 از 100

دومین فیلم آندری دیوان با حوصله و بدون عجله ساخته شد. این فیلم دیوان را به عنوان یک استعداد بزرگ به دنیای سینما معرفی می کند. آنچه در ابتدا اتفاق می افتد یک نمایش و صدا ظریف است و به تدریج بر وزن کینه ، خشونت و واقع گرایی می افزاید و در نهایت پای وحشت را می گذارد.

قهرمان احساس ناامیدی و اضطراب اسرارآمیزی در چهره خود دارد که در کنار شجاعتش او را به فردی کنترل شده تبدیل می کند. از نظر بصری ، او با استفاده از رنگ های سرد بهاری و قرمز با مدادهای پاستلی در صورتش ، سعی می کند از سایر انیمیشن ها به نحو احسن متمایز شود ، اما دردناک ، همیشه یادآور نابرابری جهان وسط و جهان است بیرونی

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 80 از 100

تصادف بخشی از گردشگری اجتماعی فرانسه است و برای همه فیلمسازانی که به آزادی شخصی اهمیت می دهند جذاب خواهد بود. این فیلم یک تجربه دشوار ، دلسوزانه و واقعی است و تلاش می کند تا با غیرقانونی بودن سقط جنین در برخی از نقاط جهان با زبانی منطقی مبارزه کند ، و این محاکمه در حال حاضر در سالهای زیادی به عنوان فیلمساز در حال انجام است.

ژان بروکس از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

این فیلم بر اساس روایت داستان زندگی آنی آرنو ، که آسیب های شخصی و شخصی شخصیت اصلی تریلر ترسناک فیلم را نشان می دهد ، و بازی قابل توجه آناماریا وارتولومی در نقش “دوشس” نشان داده شده است. ما با یک فیلم جدی ، جذاب و شایسته روبرو هستیم.

لی مارشال از اسکرین

  • امتیاز: 70 از 100

فیلم دوم در محاکمه هم به موقع و هم ضروری است. اما تماشای پانزده دقیقه گذشته را آسان نمی کند. در قسمت پایانی تنش های احساسی وجود دارد و این تنش ها منجر به پایان بسیار غم انگیز فیلم می شود. بیشتر بار این مبارزات احساسی و داستانی بر دوش آناماریا وارتولومی ، بازیگر جوان فرانسوی-رومی گذاشته شده بود.

جشنواره فیلم ونیز 2021 از 10 تا 20 سپتامبر (1 تا 11 سپتامبر) برگزار شد و علاوه بر فیلم های جالب رقابت با شیر طلایی ، در زمینه رقابت ، فیلمی با ستارگانی مانند “تله ها” دنی ویلنوف و “آخرین” دوئل “به کارگردانی ریدلی اسکات.

منبع: Metacritic و RottenTomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا