هنر و سینما

منتقدان درباره‌ی فیلم اوندین کریستین پتزولد چه می‌گویند؟


با انتشار فیلم “Undine” در سینماهای آمریکا ، رسانه های انگلیسی زبان مشهور نظر خود را درباره نهمین فیلم کریستین پتزولد اعلام کردند.

کریستین پتزولد از جمله فیلمسازانی است که قوانین قصه گویی قدیمی را رعایت نمی کند و کنایه و عجیب و غریب زیادی در فیلم وجود دارد که اغلب از ترکیب کنش های اسطوره ای و رویدادهای موجود در آن ناشی می شود. و تاریخ معاصر اوندین نیز با این روش روایت دیده می شود. داستان اوندینه درباره عشق و آشفتگی یک دختر و یک پسر کوچک است. Ondine و Kristoff رابطه عاطفی نزدیکی دارند ، اما به دو دلیل این دو از هم جدا شده اند و هرچه داستان پیش می رود ، خطوط خونی افسانه ای و اسطوره ای داستان برای برقراری مجدد رابطه و تسلط بر حوزه کار ذهن آشکار می شود.

مشخصه های امپرسیونیسم فرانسوی و رمانتیسیسم آلمانی را می توان در دنیای بصری که در فیلم های Ondine دیده می شود مشاهده کرد. بینایی ، نورپردازی و حتی برای مدت کوتاهی ، حرکات بازیگران بسیار نزدیک به نقاشی های مرتبط با این حرکات هنری است و تصاویر در چنین صحنه هایی اکثریت منتقدان را به خود جلب کرده است. فیلم های جدیدی مانند پتزولد مانند او. تاکنون Ratnatomitosis و Metacritic بر اساس 111 و 29 مطالعه 87 از 100 و 75 از 100 را کسب کرده اند که نشان می دهد Ondine در دستیابی به اهداف خود موفق بوده است.

گزیده ای از تحلیل اوندین در مورد فیلم

جاستین چانگ از لس آنجلس تایمز

  • امتیاز: 90 از 100

Ondin یک افسانه جذاب است که توسط یک فیلمساز بسیار مورد نیاز خلق شده است. این فیلم به ما نشان می دهد که چگونه یک هنرمند می تواند یک ایده اساسی عجیب را انتخاب کرده و آن را به خوبی نقاشی کند.

جک کینگ یک پلی پلیست است

  • امتیاز: 83 از 100

فیلم های تکان دهنده و دلخراش پتزولد مملو از صحبت های مبهم و کنش های سوال برانگیز است که سعی می کند مخاطب یا قرارداد فیلم را به چالش بکشد. جهان هدف و ذهن در طول فیلم به آسانی قابل تشخیص نیست و تنها چند تفاوت امکان ایجاد مرزهایی در اطراف رویاها و واقعیت های Ondin را فراهم می کند.

برایان تالریکو نوشته راجر ایبرت

  • امتیاز: 75 از 100

کریستین پتزولد ، به لطف هنر و سبک بی عیب و نقص خود ، رمز و راز داستانهای اولیه خود را در اینجا نیز حفظ می کند. با این حال ، در عرض چند دقیقه متوجه خواهید شد که Ondin به جادو ، افسانه و فاصله از دنیای واقعی نیاز دارد. به طور کلی ، ابهام داستان قابل ستایش است و یکی از نقاط قوت آن است ، اما فیلمسازان با گسترش این فضا توانستند فضای بهتری را ایجاد کنند.

اریک کوهن از فرد

  • امتیاز: 67 از 100

پتزولد هنوز در خلق شخصیت های دیوانه با شاخ های تیره و اجتناب ناپذیر مهارت دارد. اگرچه اوندین یک فیلم کامل نیست و بهترین شاهکار پتزولد محسوب نمی شود ، اما هنوز شواهدی از کنترل مستقیم او در اختیار دارد.

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 60 از 100

این فیلم نتوانست تماشاچی را راضی کند ، اما استعداد و مهارت پتزولد را که در درام “ترانزیت” درخشید نشان داد. داستان Ondine کمی تنبل و ساده به نظر می رسد.

شایان ذکر است که در اساطیر اروپایی ، Ondin نام یک پری دریایی عاشق است ، که مشتاق مرد محبوبش است ، قلب او را به پادشاهی امن خود می برد و به سرزمین بشریت سفر می کند. اما دست سرنوشت و قلب معشوق با اوندینه چندان دوستانه نیست و این پری دریایی انسان نما ، هنگامی که به همسرش خیانت کرد ، او را کشت و به آبهای آزاد بازگشت. Ondin یک خوانش پست مدرن و تا حدودی رایگان از این داستان غیر معمول و جاری است.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا