هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم جزیره‌ی برگمان؛ یک درام رابطه‌محور چندلایه (جشنواره کن ۲۰۲۱)


فیلم “جزیره برگمان” به کارگردانی میا هنسن لو یکشنبه گذشته در جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 به نمایش درآمد.

هنسن لو در سال 2007 بازی در فیلم All Is Forgiven را آغاز کرد. دومین فیلم “خالق فرزند من” در جشنواره فیلم کن در سال 2009 به نمایش درآمد و برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. قطعه امضای دیگر او ، Things to Come ، با بازی ایزابل هوپر ، در سال 2016 منتشر شد و برنده جایزه خرس نقره ای در جشنواره فیلم برلین برای بهترین کارگردانی شد.

جزیره برگمن درباره یک زوج فیلم آمریکایی است. این دو به جزیره ای رفتند که اینگمار برگمان از آنها الهام گرفت تا برای کارهای خود کارتون بنویسند. با گذراندن روزهای تابستان و پیشرفت عکاسی ، محدوده عکاسی تخیلی به تدریج مبهم می شود.

جزیره برگمان توسط منتقدان انگلیسی صحبت شده است. از مجموع 7 نقد جمع آوری شده در وب سایت متاکریتیک در مورد این فیلم ، 6 مورد بررسی خوب و یک میانگین بود که در پایان 80 امتیاز از 100 را کسب کرد. تجزیه و تحلیل 13 نظر جمع آوری شده در وب سایت راتون تومیتوز نیز نشان می دهد که 69 درصد منتقدان از این فیلم راضی هستند.

و سرانجام ، میانگین تعداد منتقدان بین المللی فیلم در جزیره برگمان 2.2 از 4 ستاره است ، که نشان می دهد از نظر این منتقدان ، فیلم نمرات بین متوسط ​​و خوب (اکثر آنها به طور متوسط) است.

موارد زیر گزیده ای از انتقاد منتقدان زبان انگلیسی در جزیره برگمان است.

فیلم جزیره برگمان

تلگراف – رابی کالین

امتیاز: 100 از 100

آنتونی سندرز (با بازی تیم روث) کارگردان محبوب انگلیسی و از طرفداران سرسخت اینگمار برگمان است. او و شریکش کریس (با بازی ویکی کریپس) ، خود فیلمساز ، برای کشف دنیایی آرام و نوشتن فیلم به جزیره فارو سوئد سفر کردند. جزیره ای که در روزهای سخت او از اوایل دهه 1960 تا مرگ برگمن پناهگاه بود. این زوج در خانه برگمان زندگی می کنند و روی تخت می خوابند که در شاهکار او در سال 1973 “صحنه هایی از ازدواج” استفاده شده است. یکی از صاحبخانه ها با افتخار در مورد فیلم اظهار داشت: “فیلمی که باعث شکست بسیاری از مردم شد.”

البته ، زن و شوهر در فیلم حتی به مرحله طلاق نزدیک نیستند ، اما نوعی مهربانی دوستانه در روابط آنها وجود دارد ، که نشان می دهد به نظر می رسد همه نقش های مربوط به خود را پذیرفته اند.

WikiCraps یک بازی منحصر به فرد است و با روث هماهنگ و در نظر گرفته شده است. این نوعی هماهنگی است که به شما امکان می دهد تمام تفاوت های ظریف یک رابطه را کاملاً تجربه کنید. روث همچنین یکی از بهترین بازی های اخیر اخیر را در این فیلم ارائه کرد.

اندیور – دیوید ارلیچ

امتیاز: 91 از 100

جزیره برگمن یک داستان عاشقانه چند لایه است ، کمیاب ترین و محبوب ترین فیلم است. داستان بی صدا از دست دادن ، عشق و بیداری هنری میا هنسن لو در تضاد کامل با فیلم فارو است ، که نشان می دهد چگونه داستان می تواند واقعیت را در همه جبهه ها فتح کند.

به عبارت دیگر ، فیلم هانسن لو به اینگمار برگمان بی احترامی دینی نمی کند ، یا حداقل نسبت به مذهبی که باید مانند برگمن پل شریدر به آن اعتقاد داشته باشید بی احترامی نمی کند و از آنجا با فیلم هایی مانند “اولین به روز رسانی”. نور زمستان ”.

اگرچه برگمان تقریباً در تمام صحنه های این فیلم ذکر می شود و نام فیلم ها در همه جای فیلم شنیده می شود ، اما هدف برگمان فقط یک حدس است و نه یک هدف.

بازیگران فیلم های هانسن لوو به راحتی تغییر نمی کنند. این نوع افراد با شخصیت آنقدر به شغل خود وابسته هستند که به نظر می رسد در خواب غرق می شوند. اما چیزی که کریس را منحصر به فرد می کند ، و چیزی که باعث می شود جزیره برگمن جلوه جدیدی درخشان به کار هنسن لو بدهد این است که کار او به عنوان یک هنرمند او را آزاد می کند.

کریس با الهام از برگمن می خواست بر اساس ایده های خود جزایر فارو را بسازد. یک جزیره به او اجازه می دهد به ازدواج ناسالم خود مانند یک آینه نگاه کند (نام فیلم برگمان) و تونی را ترک می کند تا دیر نشده باشد.

واریته – اوون گلیبرمن

امتیاز: 80 از 100

جزیره برگمان رمان جدید هیجان انگیز اثر هنسن لو داستان یک زوج سینمایی را روایت می کند. تونی (با بازی تیم راث) که در دنیای سینما بیشتر از همسرش طرفدار دارد و کریس (با بازی ویکی کراپس) که توانسته است جایگاهی مستقل در دنیای سینما کسب کند. آنها همچنین دو دختر دارند که با اقوام خود زندگی می کنند و فیلم درباره سفر آنها به جزایر فارو در دریای بالتیک و اقامت آنها در خانه ای کوچک است.مکان بادی پشت خانه او. آنها این جهان را برای تعطیلات تابستانی اجاره کردند تا بتوانند روی فیلمنامه آثار جدید کار کنند.

البته یافتن چنین مکانی در جزیره زیبای جنوب شرقی سوئد اتفاقی نیست؛ اینجا بود که اینگمار برگمان مشهور شد. او از چندین اثر خود مانند “از طریق یک شیشه تاریک” ، “شخص” و “ساعت گرگ و میش” (ساعت گرگ) در جزیره عکس گرفت و در سال 1965 در این دنیای متحرک مستقر شد.

با پیشرفت فیلم ، کم کم متوجه فاصله این زوج می شویم. قرار بود این دو با هم به یک سفر اتوبوس برگمان بروند ، اما کریس تونی را ترک کرد و او را برای تور تنها گذاشت و به طور خصوصی در جزیره گشت. وقتی کریس به کریس می گوید که در نوشتن فیلمنامه مشکل دارد و از او کمک می خواهد ، تونی نه از سر غرور کمک می کند ، بلکه از آنجا که به استعداد کریس احترام می گذارد و معتقد است که او تنها کسی است که می تواند. این منطقه به خود کمک خواهد کرد. در واقع ، این فیلم تقریباً به هر مشکل احتمالی که ممکن است بین زوجین رخ دهد ، پرداخته و با یک یادداشت کوتاه از آن عبور می کند. مسائلی مانند رقابت زیبا ، ناامنی و فاصله کریس از قرار ملاقات.

تعداد منتقدان 2021

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا