هنر و سینما

«انتقام‌جویان: پایان بازی» بعید است بار دیگر رکورد فروش آواتار را بشکند


آواتار عنوان پرفروش ترین فیلم داستان را از Avengers: Endgame پس گرفت و استودیو مارول به احتمال زیاد هرگز نمی تواند این عنوان را بدست آورد.

فیلم فانتزی علمی تخیلی جیمز کامرون رکورد پرطرفدارترین فیلم در سال 2009 را به مدت یک دهه به ثبت رساند تا اینکه بیست و دومین MCU این رکورد را شکست. انتشار مجدد آواتار اخیر در چین ، دنیای پاندورا را به عقب برگرداند تا توجه طرفداران هنر هفتم را به خود جلب کند.

آواتار در گیشه بزرگی مانند چین به سینماها بازگشته است و فروش خود را تثبیت کرده و یک رکورد قدیمی برای پایان بازی به ثبت رسانده است. بر اساس روندهای موجود در استودیو ، به نظر می رسد که آواتار اکنون این عنوان را دارد.

هنگامی که آواتار برای اولین بار در دسامبر 2009 برای عموم منتشر شد ، 2.789 میلیارد دلار فروش جهانی داشت. این رقم حدود 320 میلیون دلار بیشتر از رکورد قبلی تایتانیک است. تافیتا تایتانیک که کامرون نیز رهبری آن را بر عهده داشت ، 12 سال قبل از انتشار آواتار این رکورد را در اختیار داشت.

از آنجا که پایان بازی تنها رویدادی بود که 11 سال طول کشید تا تولید شود ، هیجان زیادی را در گیشه ایجاد کرد. در حالی که برخی از میزان پولی که فیلم در پایان بازی به دست آورد شگفت زده شده بودند ، این ویدیو با حداکثر درآمد 2،797 میلیارد دلار رکورد جعبه آواتار را با نرخ پایین شکست.

آواتار در راه اندازی مجدد آخر هفته 8.9 میلیون دلار در سراسر چین جمع آوری کرد. این درآمد کل آواتار را به 2.798 میلیارد دلار رساند که تنها یک میلیون بیشتر از رکورد بازی گذشته است. البته فیلم کامرون با ادامه نمایش در چین این تفاوت را افزایش می دهد.

آواتار

در حالی که برادران روسو به بازیکنان و عوامل آواتار برای رقابت مداوم آنها برای بازگرداندن رکورد از MCU تبریک گفته اند ، تردید وجود دارد که استودیو مارول سعی خواهد کرد با تمرکز بر حق رای دادن دوباره به کارنامه بازگردد.

چرا انتظار می رود (در حال حاضر) که آواتارها همچنان یک رکورد باقی بمانند؟

اگرچه مرد عنکبوتی: دور از خانه قسمت آخر قسمت سوم سینمای مورل است ، اما پایان آن برای استودیو پایان خوبی به نظر می رسد.

بیش از یک دهه است که مورل روایت های زیادی را ایجاد کرده است که در طول پروژه انتقام جویان: جنگ ابدی و پایان بازی خلق شده است. در پایان بازی ، مشخص شد که مورل آماده است تا روند خود را با استفاده از حق رای دادن به دوره جدیدی تبدیل کند.

علاوه بر پروژه جدید ، فاز 4 همچنین دارای چند سری دیزنی پلاس است که به طور رسمی با Vandavision راه اندازی شده است. با اکران “Black Widow” ، اولین فیلم بلند در فاز 4 ، قبل از Marvel ، به نظر نمی رسد که استودیو روی انتشار مجدد در پایان بازی تمرکز کند. در عوض ، همه نگاه ها به صفحه چند وجهی و آینده 2021 دوخته شده است.

از سوی دیگر ، انتشار مجدد بهترین گزینه برای آنها بود زیرا استودیو قرن بیستم (که اکنون تحت کنترل دیزنی است) قصد داشت با انتشار آواتار 2 در دسامبر 2022 هرج و مرج ایجاد کند.

با توجه به اینکه عنوان جدید مارول در اولویت قرار دارد ، با فرض اینکه هیچ تاخیری در ارتباط با همه گیری کرونا وجود نداشته باشد ، بازسازی آخرین بازی می تواند با گزینه های موجود مارول مانند پخش آنلاین آنلاین رقابت کند.

استودیوهای قرن بیستم با بازگرداندن آواتارها به سینما چیزی برای از دست دادن ندارند ، زیرا در دراز مدت می تواند برای آنها مفید باشد. اگر انتشار Black Widow و دیگر فیلم های MCU به تأخیر بیفتد ، ممکن است بازی به گیشه برگردد. اگرچه پایان بازی سرانجام رکورد آواتارها را به پایان می رساند ، دیزنی با استودیویی که دو چهره دارد ، آن را یک برد می داند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا