هنر و سینما

۶ اشاره‌ی مخفی به دنیای تارانتینو در کتاب روزی روزگاری در هالیوود


تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود داستان یک بازیگر مسن ، ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) را در پایان دوران طلایی هالیوود در سال 1969 ، با حمایت نزدیکترین و وفادارترین دوستش ، کلیف بوث (برد پیت) دنبال می کند. در حالی که این فیلم ادای احترام به هالیوود در دهه 60 است ، روزی در هالیوود ، داستان ناخوشایندی دارد. زیرا داستان ماجرای ترور منسون و تیت را روایت می کند.

نسخه کتاب رویای یک فیلمساز باز است که در آن تارانتینو فیلمهای دهه 1960 و 1970 ، ارزش آنها و دیدگاههای آنها در مورد آنها را نوشت. کلیف بوث در اقدامی جالب او را به یک علاقمند به فیلم تبدیل کرد که می تواند در اواخر دهه 60 سینمای خود را در این کتاب نشان دهد و ریک دالتون نام بازیگر ، فیلم های کارگردان و فیلم هایی را که از آنها لذت می برد یا از آنها لذت برد ، خواند. به آنها حسادت می کند علاوه بر این ، این رمان کار ریک و کلیف را عمیق تر بررسی می کند و به وقایع مبهم فیلم پاسخ های قابل اعتماد می دهد.

کتاب روزی روزگاری در هالیوود شامل ده ها نقد درباره سینمای غربی و آثار کلاسیک با الهام از آثار تارانتینو ، و همچنین ارتباطات جدیدی با دنیای سینمایی تارانتینو است. فیلم اصلی فیلمهای قبلی تارانتینو را با شخصیتها و داستانها ، و همچنین عناصر معمولی تارانتینو ، مانند سیگار سیب قرمز ، مورد بررسی قرار داد و این کتاب از این نظر هیچ تفاوتی با فیلم ندارد.

1. داستان پالپ

روزی روزگاری در هالیوود

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیکنان: جان تراولتا ، ساموئل ال جکسون ، بروس ویلیس
  • تائوم- رهایی:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 92 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 8.9 از 10

اولین اشاره تارانتینو به فیلم های دیگر در ملاقات با ریک با پشت چشم ، ماروین شوارتز (آل پاچینو در فیلم) صورت گرفت ، حتی اگر آن جلسه در کتاب ، در دفتر شوارتز و در فیلم ، در یک رستوران باشد. به به قبل از اینکه این دو بتوانند درباره حرفه ریک و چگونگی رفتنش به غرب بحث جدی داشته باشند ، ماروین به ماروین یک فنجان قهوه داد. سپس آن دو در مورد قهوه خوب و بد صحبت کردند ، که چندان یادآور یک صحنه محبوب از یک فیلم محبوب نیست.

کتاب روزی روزگاری در هالیوود داستان مشهوری را روایت می کند که در آن ژول و وینسنت به خانه جیمی ، دوست ژول (با بازی کوئنتین تارانتینو) می روند تا خودرویی را که ماروین به طور تصادفی در آن کشته شده پنهان کنند. جیمی آنها را دعوت کرد و به آنها قهوه داد و ژول مدام از جیمی بخاطر خوشمزه بودن قهوه تعریف می کرد. جیمی سپس توضیح داد که چگونه قهوه گران بخرد ، زیرا دوست دارد طعم متفاوت و خوب داشته باشد ، در حالی که همسرش قهوه ارزان و ارزان می خرد. ریک و ماروین تقریباً یک گفتگو داشتند. ماروین در مورد استفاده همکارانش از قهوه درجه یک مکسول صحبت کرد و سپس در مورد کیفیت قهوه ای که آنها نوشیدند صحبت کرد.

2. حرامزاده های بی آبرو

روزی روزگاری در هالیوود

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیکنان: برد پیت ، کریستوف والتز ، ملانی لورن
  • سال انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 89 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 8.3 از 10

تارانتینو چهارده مک کلاسی ریک دالتون را به عنوان یک پیام محرمانه در فیلم روزی روزگاری در هالیوود قرار داد ، اگرچه این کتاب بیشتر گسترش یافت. یک روز در هالیوود ، ریک دالتون در فیلمی بازی کرد که گروهی متشکل از 150 نازی را با سوزاندن آنها کشت. این یک اشاره واضح به فیلم حرومزاده های لعنتی است که در آن صدها نازی توسط شوشانا و گروهی از حرامزاده ها در سینما کشته شدند.

در فصل اول داستان ، وقتی ریک قرار است با ماروین شوارتز ملاقات کند ، در مورد نحوه محبوبیت فیلم ریک در بین تماشاگران اروپایی صحبت می کند. او توضیح داد که اکثر فیلم هایش مانند قانون مزاحمت معمول بودند ، اما چهارده نبرد مک کلسکی ریک در فرانسه بسیار موفق بود. تأکید تارانتینو بر لذت بردن بینندگان فرانسوی از فیلم اشاره ای واضح به فیلم حرومزاده های لعنتی است که در آن نازی ها در سینمای فرانسه ترور شدند و بیشتر فیلم در طول جنگ جهانی دوم در فرانسه اتفاق افتاد.

3. مخزن آلیکا

روزی روزگاری در هالیوود

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیکنان: مایکل مدسن ، استیو بوشمی ، تیم راث
  • سال انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 92 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 8.3 از 10

دختر کلیف و منسون (با بازی مارگارت کاولی در فیلم) در هنگام رانندگی در اتومبیل موضوع مقدمه ای قرار گرفت ، اگرچه داستان نشان داد که نام واقعی او دبرا جو بوده است. یکی از آشکارترین جنجال ها در فیلم زمانی است که دختران از کلیف می پرسند نام شما چیست ، آقای بلوند. تارانتینو عمدا این پیام را در عکس گنجانده است ، زیرا آقای بلوند محبوب ترین نام مستعار The Storage Dogs است. آقای بلوند (مایکل مدسن) در تیمی مشغول سرقت های دیوانه وار است. او دمدمی مزاج ترین فرد گروه بود و ما شاهد شکنجه وحشیانه او توسط پلیس بودیم.

4. دشمن پر از نفرت است

روزی روزگاری در هالیوود

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیکنان: کورت راسل ، تیم راث ، ساموئل ال جکسون
  • سال انتشار: 2015
  • تخفیف گوجه فرنگی: 74 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 7.8 از 10

پس از کشتن ریک و کلیف منسون ها ، شهرت ریک بازیابی می شود و او به مدیر سابق گروه تحویل داده می شود. یکی از این پیشنهادات ، دنباله فیلم هفت قهرمان است که یکی از محبوب ترین سریال های وسترن در تمام دوران است. این نام مربوط به نام هشت فیلم نفرت انگیز تارانتینو است.

5. جنگو Unchided

روزی روزگاری در هالیوود

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیکنان: جیمی فاکس ، لئوناردو دی کاپریو ، کریستوف والتز
  • سال انتشار: 2012
  • تخفیف گوجه فرنگی: 87 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 8.4 از 10

در ابتدای داستان ، ریک و ماروین در مورد سرجیو کوربوچی کارگردان صحبت می کنند. کوربوچی یک کارگردان ایتالیایی است که به خاطر ساختن چندین فیلم وسترن که به کارهای روزمره ریک در هالیوود مرتبط هستند ، شهرت دارد. اولین موفقیت کارگردان ، جنگو وست در سال 1966 بود ، که تجربیات یک سرباز سابق اتحادیه به نام جانگو و متحدش ماریا ، در مبارزه با برتری طلبان سفیدپوست و انقلابیون را شرح می دهد.

جنگو کوربوچی الهام بخش اصلی جنگو زنجیره ای گسسته تارانتینو است. دکتر کجاست؟ شولتز ، دندانپزشک و شکارچی سخاوتمند ، جانگو را آزاد می کند ، که قبلاً برده است ، و هر دو به دنبال یافتن و آزادی همسر جنگو هستند. فرانکو نرو ، بازیگر جنگو در کوربوچی ، در تارانتینو ظاهر کوتاه و باوقار دارد.

6. دیوید کارادین و مایکل پارک

روزی روزگاری در هالیوود

داستان به این دو نفر در هالیوود اختصاص دارد. مایکل پارکس با شخصیت مکرر خود ، ارل مک گرو ، محیط بان در تگزاس مشهور شد. مک گرا در فیلم Twilight to Dawn ، Kill Bill و Kill Bill به عنوان پلیس ظاهر شد. او همچنین نقش کارمند یک شرکت معدنی در رزمندگان زنجیره گسسته را بازی می کند. دیوید کارادین به خاطر بازی در نقش شرور در فیلم Kill Bill شناخته می شود.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا